Antena 3 CNN Timp liber Turism Cetatea din România interzisă turiștilor. Este printre cele mai periculoase monumente UNESCO din Europa

O cetate dacică din România rămâne complet inaccesibilă turiştilor, deşi se află de peste două decenii în patrimoniul mondial UNESCO. Locul este considerat prea riscant pentru a fi propus ca obiectiv turistic.

Sursa foto: Facebook/Cetatea Băniţa
de Redacția Antena 3 CNN    |    02 Sep 2023   •   10:00

Stânca masivă pe care a fost clădită cetatea dacică de la Băniţa se distinge uşor în peisajul montan înfăţişat călătorilor care intră în Valea Jiului, pe Drumul Naţional 66, dinspre Ţara Haţegului.

Însă, cu cât turiştii se apropie de versantul abrupt pe care dacii şi-au ridicat fortăreaţa, cu atât locul devine mai neprimitor.

Citeşte şi: Țara Făgărașului, ideală pentru vacanța de toamnă

Nu a fost amenajat niciun traseu de vizitare a sitului arheologic, poteca abruptă spre cetate nu este marcată corespunzător, astfel că turiștii se pot rătăci ușor și se pot pune în pericol din cauza pantei abrupte, iar cei care au de gând să viziteze așezarea însoțiți de copii sau de animale de companie sunt nevoiți să își ia gândul de la o astfel de expediție, scrie historia.ro.

În urmă cu un secol și jumătate, vechiul drum prin cheile de la poalele cetății a fost transformat în terasament al căii ferate a cărbunelui, Simeria – Petroșani, astfel că turiștii s-ar putea trezi prinși între trenurile care traversează locul strâmt, mărginit de stânci.

Citeşte şi: Cetatea spectaculoasă din România aflată pe primul loc în clasamentul recenziilor de pe Google

Reacţia turiştilor: "Ni s-a spus să nu mergem, pentru că riscăm să ne rătăcim"

"Ni s-a spus să nu mergem, pentru că riscăm să ne rătăcim, nefiind amenajat vreun traseu spre cetate. Nu am crezut că va fi atât de greu. Am mers vreo jumătate de kilometru pe marginea liniei ferate, până la podul din dreptul căruia putem aborda dealul. Apoi am luat-o pe potecă, însă nu am reușit să urmărim marcajele.

Am urcat abrupt ținându-ne de copaci, pietre și rădăcini. Pe deal nu am găsit decât câteva pietre, vreo două steaguri agățate de crengi și priveliștea Văii Jiului și a țării Hațegului. La întoarcere ne-am rătăcit de mai multe ori, ajungând pe marginea prăpastiei. A fost o experiență obositoare”, a declarat, pentru Adevărul, o tânără venită din Deva.

Citeşte şi: Insula din Grecia care se redeschide după cinci ani de renovări: ”Cetatea este o destinație turistică populară”

Potrivit sursei citate, cetatea Bănița, aflată în administrarea Consiliului Județean Hunedoara, alături de alte cetăți care au fost introduse în circuitul turistic sau sunt vizate de investiţii nu este avută în plan pentru investiții în vederea introducerii în circuitul turistic.

×
Subiecte în articol: cetate interzisă turisti pericol UNESCO
Parteneri
Fraudă cu vouchere de vacanţă. Cinci poliţişti implicaţi