Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vezi varianta web
PlayAntena 3 LIVE

Nouă feluri în care poți să reduci riscul de Alzheimer

22 Apr 2019   •   18:03
poza

1. Verificați-vă tensiunea arterială. Hipertensiunea arterială dublează riscul de demență, declară oamenii de știinta de la University College of London.

2. Beți ceai. Ceaiul reduce riscul deprecierii mentale la persoanele în vârstă cu până la 50%, a constatat un studiu recent. Conform cercetatoriilor beneficiile nu se limitează la un anumit tip de ceai, atâta timp cât băutura se prepară din frunze de ceai și nu din plicuri.

3. Verificați-vă auzul. Chiar și o pierdere ușoară a auzului ridică riscul de declin mental si demența la persoanele de peste 55 de ani, arată un studiu publicat în revista medicală The Lancet.

4. Limitați timpul petrecut pe rețelele de socializare. Prieteniile "virtuale" nu ar trebui să înlocuiască discuțiile cu oamenii reali. Studiile arată că o lipsă de interacțiuni reale poate duce la un declin cognitiv mai rapid și scurtarea vieții. 

5. Mănâncă zilnic fructe de mare. Cei care mănâncă multe fructe de mare sunt cu o cincime mai puțin probabili să dezvolte boala Alzheimer comparativ cu cei care nu includ aceste alimente în dietă. 

6. Nu luați masa după ora 19:00. Un decalaj de 12 ore între cină și mic dejun declanșează un proces numit autofagie, care eliberează celulele moarte din organism și este bun pentru funcționarea creierului, spune nutriționistul Dr. Marilyn Glenville.

7. Verificări stomatologice regulate. Gingivita crește inflamația în organism, care se crede că poate provoaca demență, așa că mergeți la dentist în mod regulat și periați bine.

8. Feriți-vă de medicamentele pentru arsuri la stomac. Dr. Glenville spune ca medicamentele care ajută la reducerea refluxului de acid sunt acum considerate a crește riscul demență cu 44%, deoarece cresc nivelul beta-amiloidului din creier.

9. O viață sexuală activă. Un studiu al persoanelor cu vârste cuprinse intre 50-89 ani a constatat că cei care sunt încă activi sexual au capacitatea mentală crescută de a face puzzle-uri de cuvinte și de a rezolva probleme numerice. 

Sursă: NY Post

Loteria Romana a facut ANUNTUL! Se intampla astazi! Castigurile sunt uriase!
Irina Loghin a suferit un ACCIDENT VASCULAR! Verdictul medicilor! Clipe grele pentru cantareata de muzica populara Ce studii avea, de fapt, Elena Ceaușescu. Ce scria pe diploma ei si cum a reusit sa PACALEASCA pe toata lumea! LOVITURA joi la casele de schimb valutar! La cat a ajuns astazi EURO
Home Actualitate Politică Externe Economic Sport Life Timp liber High Tech Bizar Show Opinii