Antena 3 CNN Life Știinţă Imagine spectaculoasă cu cele mai vechi stele din galaxia Calea Lactee, surprinsă de Telescopul Spaţial Hubble

Telescopul Spațial Hubble a surprins o imagine spectaculoasă cu roiul globular NGC 6652, o colecție care cuprinde cele mai vechi stele din galaxia noastră.

Sursa foto: Profimedia
de Claudia Popovici    |    27 Aug 2023   •   18:00

Potrivit specialiștilor, roiul globular NGC 6652 are o importanță deosebită deoarece se află la 30.000 de ani-lumină distanța în constelația Sagitarius, şi este situat la aproximativ 6.500 de ani lumină de centrul galaxiei noastre, astfel că este unul dintre cele mai vechi obiecte suprinse de Telescopul Spaţial Hubble în Calea Lactee.

Mai mult, roiul globular NGC 6652 ar avea o vechime de 16,6 miliarde de ani, în comparație cu vârsta Universului estimată, potrivit unui studiu publicat în revista Research în Astronomy and Astrophysiscs, la 13.8 miliarde de ani.

Imagine spectaculoasă cu cele mai vechi stele din galaxia Calea Lactee, surprnisă de Telescopul Spaţial Hubble

Astfel, potrivit datelor, este posibil ca roiurile globulare -  grupări dense de stele de zeci de mii până la milioane de stele vechi, să fi evoluat la milioane de ani după Bing Bang în jurul unor stele supermasive care au existat doar câteva milioane de ani.

Roiurile globulare se văd cel mai bine în emisfera sudică, sau în lunile iunie-iulie în emisfera nordică, atunci când în centrul Căii Lactee este vizibil la nord de Ecuator, notează descoperă.ro

Până în prezent, în haloul Căii Lactee au fost descoperite aproximativ 150 de astfel de roiuri globulare, printre care roiul globular M70, sau marele roi globular din Hercule, M13 care seamănă foarte mult cu NGC 6652.

Descoperirea şi studierea lor este o parte importantă pentru astronomii care cercetează stadiile timpurii ale galaxiei şi ale Universului mai larg.

Subiecte în articol: telescopul hubble NASA Univers