Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

Vezi varianta web
PlayAntena 3 LIVE

Oamenii de știință au descoperit care este cea mai veche culoare din lume! Nu se așteptau la asta

25 Apr 2019   •   14:05
poza

Potrivit noilor studii, rozul puternic este cea mai veche culoare a lumii.

Cercetătorii au descoperit vechii pigmenți roz în roci vechi de 1.1 miliarde de ani sub deșertul Sahara din bazinul Taudeni în Mauritania, Africa de Vest, făcând această culoare cea mai veche înregistrarea vreaodata în istorie.

Potrivit dr. Nur Gueneli, care a descoperit pigmenții ca parte a studiilor de doctorat la Universitatea Natională din Australia, pigmanții de roz aprins sunt cu mai mult de 500 de milioane de ani mai vechi decât cei mai vechi pigmenți găsiți până acum care au fost produși de organismele antice oceanice.

"Pigmenții roz roz sunt de fapt fosilele moleculare ale clorofilei produse de organismele antice care locuiau într-un ocean vechi, care a dispărut de mult", a spus Dr. Gueneli într-un comunicat de presă.

Pentru a descoperi pigmenții, cercetătorii au zdrobit rocile vechi de miliarde de ani în pulbere, au extras și apoi au analizat moleculele organismelor antice din ele.
Atunci când se diluează, pigmenții antici par a fi un roz puternic. Când sunt concentrați, fosilele pot varia de la un roșu aprins la un purpuriu profund, a spus ea.

Sursă: CNN