Antena 3 CNN Life Știinţă Industria piscicolă este în pericol. Peştii sunt tot mai mici şi tot mai puţini

Industria piscicolă este în pericol. Peştii sunt tot mai mici şi tot mai puţini

Sursa foto: Foto: wn.com
de N.B.    |    01 Oct 2012   •   13:33

Emisiile de dioxid de carbon şi schimbările climatice ar putea avea un efect sever asupra tuturor speciilor de peşte din apele planetei, conducând, în unele cazuri, la micşorarea acestora cu până la 24%, informează Forbes.

O echipă de cercetători a descoperit că emisiile de carbon ar putea afecta viaţa pe Pământ în moduri nebănuite până acum. Conform unui studiu bazat pe zeci de ani de date colectate, schimbările climatice ar putea da o lovitură fatală industriei piscicole mondiale.

"Am fost surprinşi să descoperim o scădere atât de dramatică în mărimea peştilor", a declarat William Cheung, liderul cercetărilor. "Peştii marini reacţionează, în general, la schimbările climatice prin schimbarea zonelor pe care le populează şi a obiceiurilor în funcţie de anotimp, dar această schimbare neaşteptat de mare la dimensiunea peştilor este o piesă importantă în puzzle-ul înţelegerii efectului pe care âl are  pe care îl are schimbarea climatică asupra vieţii marine".

Conform studiului, majoritatea speciilor de peşti sunt condiţionaţi în creştere de concentraţia de oxigen din apă. Creşterea concentraţiei de dioxid de carbon din ocean conduce la scăderea concentraţiei de oxigen. O prezenţă sporită a dioxidului de carbon în atmosferă înseamnă o creştere a temperaturilor, şi, cu cât este mai caldă apa, cu atât poate reţine mai puţin oxigen.

"O apă mai caldă, cu mai puţi oxigen în mări şi oceane ar însemna un mediu mult mai dificil în care să crească peştii. Ceea ce înseamnă că ei nu vor mai creşte în curând" susţin cercetătorii.

Micşorarea dimensiunilor peştilor din oceane ar însemna o lovitură greu de suportat pentru idustria piscicolă mondială. Estimată la aproximativ 102 miliarde de dolari, industria deja este în pericol din cauză că există de 2,5 ori mai multe bărci de pescuit decât ceea ce este estimat a fi o exploatare sustenabilă.

Pescuitul excesiv a condus deja la împuţinarea populaţiilor mai multor specii de peşti. Populaţia de ton, una dintre cele mai afectate specii, a scăzut cu până la 80-90% în ultimul secol, conform ultimelor estimări. Şi evoluţia îşi spune cuvântul, peştii mai mici sunt mai greu de pescuit iar multe specii s-au adaptat.

La nivel global, 113 milioane de tone de peşte sunt consumate în fiecare an. Acest lucru ar putea deveni istorie până la sfârşitul secolului XXI.

Sondajul care cutremură scena politică. Se schimbă tot