Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperire uluitoare făcută de cercetători în interiorul Pământului: "Munți de cinci ori mai înalți decât Everestul"

Mai mulți experți de la Universitatea din Arizona (SUA) au făcut o descoperire surprinzătoare în interiorul Pământului, în urma unei analize bazate pe undele seismice. În urma cercetării s-a descoperit că în miezul Pământului există structuri colosale, de cinci ori mai mari decât Muntele Everest.

Sursa foto: pexels.com
de Redacția Antena 3 CNN    |    13 Sep 2023   •   09:20

Harta cu cea mai înaltă rezoluție de până acum a geologiei subiacente de sub emisfera sudică a Pământului dezvăluie ceva despre care nu știam niciodată nimic până acum: un strat dens situat la aproximativ 2.900 de kilometri, potrivit Science Alert.

Această adâncime este locul în care miezul exterior metalic topit se întâlnește cu mantaua stâncoasă de deasupra acestuia. Aceasta este limita nucleu-manta (CMB).

"Investigațiile seismice, cum ar fi ale noastre, oferă imaginea cu cea mai înaltă rezoluție a structurii interioare a planetei noastre și constatăm că această structură este mult mai complicată decât se credea odinioară”, a spus geologul Samantha Hansen de la Universitatea din Alabama.

Structuri formate în milioane de ani

Înțelegerea exactă a ceea ce se află sub picioarele noastre – cât mai detaliat posibil – este vitală pentru a studia totul, de la erupțiile vulcanice până la variațiile câmpului magnetic al Pământului, care ne protejează de radiația solară din spațiu.

Hansen și colegii ei au folosit 15 stații de monitorizare îngropate în gheața Antarcticii pentru a cartografia undele seismice de la cutremure de-a lungul a trei ani. Modul în care aceste valuri se mișcă și se propagă dezvăluie compoziția materialului din interiorul Pământului. Deoarece undele sonore se mișcă mai încet în aceste zone, ele se numesc zone cu viteză ultra joasă (ULVZ).

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

"Munți în miezul Pământului, în unele locuri de până la cinci ori mai înalți decât muntele Everest”

"Analizând mii de înregistrări seismice din Antarctica, metoda noastră de imagistică de înaltă definiție a găsit zone subțiri anormale de material la CMB oriunde am sondat”, a spus geofizicianul Edward Garnero de la Universitatea de Stat din Arizona.

"Grosimea materialului variază de la câțiva kilometri la zeci de kilometri. Acest lucru sugerează că vedem munți în miezul Pământului, în unele locuri de până la cinci ori mai înalți decât muntele Everest”, se artă în studiul publicat în revista Science Advances.

Potrivit cercetătorilor, aceste structuri neobișnuite sunt cel mai probabil cruste îngropate de-a lungul a milioane de ani, în timpul formării planetei noastre. În timp ce crusta scufundată nu este aproape de zonele de subducție recunoscute de la suprafață, aceste zone în care plăcile tectonice deplasate împing roca în jos sunt în interiorul Pământului.

Zeci de tornade impresionante au lovit centrul Statelor Unite