Antena 3 CNN Life Știinţă Cercetătorii au descoperit o planetă complet acoperită cu apă la o distanţă de 100 de ani-lumină de Pământ

Cercetătorii au descoperit o "planetă-ocean", care este complet acoperită cu apă, situată la o distanţă de aproximativ 100 de ani-lumină de Pământ.

Sursa foto: Hepta | Ferrari Press Agency / Benoit Gougeon
de Alin Tarnovschi    |    26 Aug 2022   •   11:10

Oamenii de ştiinţă au prezentat şi primele imagini cu exoplaneta care este similară cu câteva dintre sateliţii naturali ai planetelor Jupiter sau Saturn din sistemul nostru solar.

Planeta complet acoperită cu apă este puţin mai mare decât Pământul şi este situată la o distanţă suficient de mare de stea pentru ca viaţa să fie posibilă.

Echipa internaţională de cercetători a fost condusă de Charles Cadieux, un doctorand al Universităţii din Montreal şi membru al Institutului de Cercertare al Exoplanetelor.

Denumită TOI-1452 b, exoplaneta complet acoperită cu apă orbitează una dintre cele două stele dintr-un sistem solar binar din constelaţia Draco.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Cercetătorii au reuşit să identifice planeta, dar şi să afle informaţii preţioase, cu ajutorul telescopului TESS al NASA, care supraveghează întregul cer în căutarea de sisteme solar apropiate.

Potrivit DailyMail, un semnal primit de telescopul TESS a arătat o uşoară scădere în luminozitate la fiecare 11 zile a exoplanetei, fapt care le-a permis cercetătorilor să descopere planeta-ocean.

Subiecte în articol: Pamant