Antena 3 CNN Externe NASA a descoperit o nouă planetă de dimensiunea Pământului, care ar putea susține viața

O nouă planetă, de dimensiunea Pământului, a fost descoperită la doar 90 de ani lumină distanță de noi. În termeni astronomici, e chiar alături. Mai mult, ar putea fi capabilă să susțină viața.

Sursa foto: NASA.gov
de Redacția Antena 3 CNN    |    18 Mai 2023   •   15:23

Astronomii au utilizat datele de la două telescoape spațiale, TESS și Spitzer, pentru a confirma existența unei noi planete similare cu Pământul, numită LP 791-18d.

Această exoplanetă nou descoperită, se află în apropierea noastră în termeni cosmici și orbitează în jurul unei stele pitice roșii.

Deși cercetătorii nu au suficiente informații pentru a determina exact dimensiunea și masa acestei planete, datele preliminare indică faptul că LP 791-18d este puțin mai mare decât Pământul în dimensiune și masă.

În trecut, oamenii de știință au descoperit o altă planetă în apropierea aceleiași stele pitice roșii, numită LP 791-18c.

Citește și: A fost descoperit un obiect bizar, de milioane de ori mai luminos decât soarele. Oamenii de știință sunt uluiți

Aceasta are o orbită ușor mai îndepărtată decât LP 791-18d și este cu siguranță mult mai mare în dimensiune și masă.

Cercetările asupra LP 791-18d continuă, iar astronomii speră să adune mai multe date pentru a înțelege mai bine caracteristicile acestei planete.

Potrivit astronomilor, există o presupunere că planeta LP 791-18c influențează gravitațional planeta LP 791-18d, ceea ce determină o orbită eliptică alungită în jurul acesteia.

Această influență contribuie, de asemenea, la încălzirea interioară a planetei similare Pământului, generând activitate vulcanică la suprafață, potrivit NASA.gov

Erupțiile vulcanice ar putea menține o atmosferă stabilă pe această planetă recent descoperită.

Oamenii de știință au mai descoperit că exoplaneta este situată în așa-numita zonă locuibilă a stelei sale ceea ce indică posibilitatea existenței apei lichide pe suprafața sa.

Acest aspect poate sugera existența vieții extraterestre pe această planetă.

Astronomii susțin că partea zilei exoplanetei este prea fierbinte pentru ca apa să fie în stare lichidă la suprafață, dar datorită activității vulcanice de pe partea nocturnă, este posibil să existe apă lichidă acolo.

În prezent, oamenii de știință au planificat utilizarea telescopului spațial Webb pentru a efectua observații suplimentare ale noii planete.

Subiecte în articol: NASA exoplanetă astronomi LP 791-18d