Antena 3 CNN Emisiuni Antena 3 CNN News Hour with CNN Experiment Antena 3: Unde suni dacă ai nelămuriri cu privire la factură? | Pensionar: ”Prima dată mi s-a spus să fiu mulțumit”

Experiment Antena 3: Unde suni dacă ai nelămuriri cu privire la factură? | Pensionar: ”Prima dată mi s-a spus să fiu mulțumit”

Dacă vreţi să faceţi o sesizare, înarmaţi-vă cu răbdare. Dacă sunați la furnizor trebuie să insistați, însă nu este garantat că vi se va și răspunde. Și la Protecția Consumatorului s-ar putea să nu aveți prea mult succes.

Experiment Antena 3: Unde suni dacă ai nelămuriri cu privire la factură? | Pensionar: ”Prima dată mi s-a spus să fiu mulțumit”
Sursa foto: Antena 3
de Redacția Antena 3 CNN    |    21 Ian 2022   •   20:22

Soluția pe care o dă ANRE este să faceți o reclamație la care ați putea primi un răspuns în maximum 30 de zile.

Antena 3 a făcut un experiment, alături de un pensionar. Am vrut să vedem cât de prompți sunt furnizorii și autoritățile când vine vorba de ajutarea consumatorilor.

Ion Radu are 70 de ani și este pensionar. A primit o factură de 1.600 de lei la gaze pentru cei 40 de metri pătraţi în care locuieşte împreună cu soţia. 

„Prima dată am sunat și mi-a spus să fiu mulțumit cu prețul pe care îl am la gaze că alții au prețuri și mai mari.”, spune Ion Radu.

Pensia lui ajunge fix cât să achite această factură, cea a soţiei pentru medicamente şi puţină mâncare.

În încercarea de a afla de ce a primit o factură atât de mare, pensionarul a apelat prima dată furnizorul de gaze. „Deci de 5 zile sun încontinuu și același răspuns îmi dă robotul.”, spune Ion Radu.

Pensionarul nu este băgat în seamă nici de Protecția Consumatorului: ”Linia apelată este momentan ocupată.”

După ce a insistat, a primit un răspuns:

„- Ce fac eu cu factura asta? Nu am posibilitatea sa o plătesc.

- Nu sunt eu în măsură să vă spun dacă să o plătiți sau să nu o plătiți. Încercați să luați legătura cu furnizorul de unde aveți factura.”

Între timp, în fața sucursalei unui furnizor de energie electrică mai mulți oameni s-au strâns la coadă. Spun că au încercat să își rezolve problemele legate de facturi prin call center, însă nu le-a răspuns nimeni.

„Am vrut să mă programez online, că vă dați seama, este plăcut rău să stai aici în frigul ăsta. De trei zile încerc, ieri a fost revizie tehnică. Ceva de genul asta mi-a răspuns robotul și am zis hai că mă duc aici. Și acum uitați în ce condiții. Mai sunt și programări online chipurile.”, ne spune una dintre persoanele care așteaptă să își rezolve problema.

×
Parteneri
Craterul de pe strada din Slănic Prahova are o adâncime de 18 metri
x close