Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vezi varianta web
PlayAntena 3 LIVE

Zece lucruri pe care le ştiam greşit despre anvelopele de iarnă

13 Sep 2017   •   12:39
poza

Anvelopele de iarnă sunt obligatorii atunci când e zăpadă pe carosabil, nu neapărat de la 1 Noiembrie, această fiind eficiente la capacitate maximă atunci când temperatură scade sub 7 grade Celsius.

Potrivit site-ului www.pneunet.ro, șoferii din România preferă să achiziționeze, în mod tradițional, anvelopele de iarnă în perioadă când cererea este foarte mare – nu doar la cumpărare, ci și la montare – iar prețurile sunt întotdeauna mult mai ridicate cu cât ne apropiem de începutul sezonului de iarnă. “Cu cât cumpărăm din timp avenlopele de iarnă, cu atât prețurile vor fi mult mai jos. De regulă, prețurile în această perioadă pot avea reduceri de pană la 40%. În funcție de parametrii anvelopei și de marcă, prețurile pot varia de la 132 de lei pană la 500 de lei, la începutul lunii septembrie, iar odată cu terminarea lunii, prețurile au tendința de a reveni la cele obișnuite, specifice sezonului rece, când cererea începe să crească”, declară Nicu Avram, administratorul magazinului online PneuNet.ro, conform unui comunicat remis Antena3.ro de Plus Communication.

În același timp, specialistul afirmă că s-au creat cel puțin 10 mituri false legate de anvelopele de iarnă și de folosirea lor, care au indus în eroare foarte mulți șoferi. 

  1. Anvelopele de iarnă sunt obligatorii de la 1 noiembrie. “Nimic mai fals. Conform Legii, nu există niciun termen calendaristic în care șoferii sunt obligați să aibă autoturismul dotat cu anvelope de iarnă. Inițial se vehicula termenul cuprins între 1 noiembrie și 1 martie, ca fiind perioadă în care mașinile trebuie să fie încălțate cu pneuri dedicate sezonului rece. Legea oficială, în variantă finală, spune că trebuie să ai pneuri de iarnă acolo unde este zăpada, indiferent de luna anului. Adică dacă ești pe Transfăgărășan în luna august și te apucă ninsoarea, vei primi amendă dacă încurci circulația din cauza pneurilor tale de vară”, explică Nicu Avram, administratorul magazinului online http://www.pneunet.ro.
  2. Anvelopele de iarnă sunt bune doar pe zăpada. “Greşit! Un pneu fabricat special pentru sezonul rece se folosește în momentul în care temperatură scade sub 7 grade Celsius. Este special concepută ca să aibă o aderență crescută în condiții de temperatură scăzută, adică vor frâna mult mai bine pe asfalt uscat, când afară este frig, față de niște pneuri de vară. La fel și pe gheață sau polei, având un profil mai pronunțat. Așadar, cauciucurile "winter" nu sunt bune doar pe zăpada, ci în toate condițiile care presupun iarnă: frig, gheață, polei, zăpadă, umezeală”, spune Nicu Avram.
  3. Pneurile de iarnă frânează mai bine vara, deoarece sunt mai profilate. „Este o afirmație pe care o auzim destul de des, însă este eronată complet. Lumea crede că dacă un pneu are profil mai agresiv, cu blocurile de cauciuc scoase mai în evidență, așa cum sunt cele de iarnă, atunci va frână mult mai bine pe asfalt uscat, vara. La fel crede lumea și pentru că aceste gume sunt mai moi, având o aderență crescută în condiții de vară, pe asfalt uscat. Aceste convingeri sunt însă greșite. Pentru că anvelopa de iarnă este fabricată dintr-un material special dedicat sezonului rece, care se bucură de proprietățile sale atunci când temperatură este mai mică de 7 grade. Dacă folosim anvelopele de iarnă când e cald, suprafața de rulare se va uza mai repede, distanța de frânare va crește, pentru că materialul are aderență bună doar când e frig, iar înălțimea profilului va permite blocurilor din cauciuc să aibă o mișcare mare, atât la demaraj, cât și la franare”, explică specialistul.
  4. Trebuie să ne montăm anvelopele de iarnă la prima zăpada. “Sunt tot mai mulți cei care așteaptă primii fulgi de nea, înainte să se ducă la vulcanizare. Este greșit însă acest lucru, pentru că trebuie să ne montăm pneurile de iarnă atunci când avem primele temperaturi constante mai mici de 7 grade. Adică, dacă avem mai multe zile consecutive cu temperaturi scăzute, trebuie să ne instalăm gumele de iarnă, chiar dacă nu ninge. Poate să nu ningă toată iarnă, dar dacă e frig, e bine să avem pneurile de iarnă puse, ca să frânăm mai bine, să avem o stabilitate mai bună și să nu uzăm prematur setul de vară”, explică Nicu Avram. 
  5. Sunt bune și anvelopele cu profil de 3-4 mm în “carne”. “Trebuie știut că un pneu de iarnă, atunci când este nou, are un profil de 8-10mm, în schimb ce un pneu de vară are cam 6-7mm.  Adică, dacă la un pneu de vară, un profil aflat la jumătate (3-4mm), încă mai poate fi folosit, la anvelopele de iarnă marjă de uzură este mai mică. Dacă o anvelopă de iarnă are un profil mai mic de 5mm, aceasta nu mai corespunde tuturor parametrilor pentru care a fost fabricată. O anvelopă cu "carne" de numai 3-4mm nu mai este bună de nimic. Profilul nu va mai evacua apa cum trebuie, nu va mai avea aderență pe zăpadă și polei, iar distanța de frânare se va lungi simțitor. Așadar, dacă cumpărați pneuri la mână a două, nu uitați să verificați profilul și să faceți testul monedei de 5 bani”, explică Nicu Avram. 
  6. Trebuie să avem gume de iarnă pe puntea motoare. “Am auzit tot felul de păreri despre locul în care trebuie să montăm pneurile de iarnă: pe față, ca să frânăm mai bine, pe față dacă avem mașină FWD, pe spate dacă avem RWD. Este o idee eronată! Indiferent de tracțiunea pe care o avem, indiferent de maşină, poate  fie şi 4x4, trebuie să avem montate anvelope de iarnă pe toate cele 4 roţi. Dacă însă nu ne permitem  să avem 4 roţi de iarnă, atunci mai bine nu mai punem deloc, că dezechilibrăm şi mai tare maşina. La fel şi dacă punem anvelope de proastă calitate sau uzate peste măsură”, declară Nicu Avram. 
  7. Anvelopele all-seasons sunt la fel de bune că cele de iarnă. “Total greșit! Ați observat cum marii producători de anvelope nu mai scot pe piață pneuri mixte? Pentru că anvelopele all-season sunt bunicele la orice, dar foarte proaste la tot. Adică este un compromis care vine cu mult mai multe neajunsuri decât avantaje. Are fulgul ştanțat pe peretele lateral, deci nu vei lua amendă nici dacă încurci traficul, asta e clar. Și îți salvează și ceva bănuți, deoarece nu trebuie să cumperi 2 seturi separate. Dar cam astea sunt unicele calități. De cealaltă parte se comportă prost pe asfalt uscat, prost pe zăpada, prost pe gheață și se uzează foarte repede. Dacă însă ești de acord cu acest compromis, îți poți cumpără un set de pneuri mixte ca să faci economie la bani, dar te asigurăm că vei face economie și la siguranţă…”, declară Nicu Avram. 
  8. Se poate merge cu anvelope all-season pe zăpada fără probleme. “Este încă o afirmație eronată, pe care mulți oameni o vehiculează. Multă lume nu știe că pneurile mixte sunt făcute doar pentru țările în care iernile sunt reci, dar nu ninge mai deloc. Adică sunt niște anvelope care se comportă decent la orice temperatură. Și atât! În condiitii severe de iarnă, așa cum avem în ultimii ani în România, perioadă care se prelungește până spre primăvara calendaristică, anvelopele all season nu fac față. Adică vor frâna la fel pe asfalt uscat sau umed și dacă e cald, și dacă este rece, însă dacă este vorba de mers pe zăpada, acestea nu au profilul necesar unei aderențe crescute, iar pe gheață performanțele sunt limitate. Recomandăm aceste anvelope all season doar de la brandurile premium și pentru utilizarea cu precădere în oraş”, declară Nicu Avram. 
  9. “Nu contează prețul unei anvelope, că toate fac același lucru”. “La Anvelope este la fel ca în orice alt domeniu: auto, moto, imobiliare, vestimentație, biciclete sau orice altceva care ne înconjoară. Adică da, e clar și limpede, că prețul dictează calitatea. Un cauciuc al unei mărci celebre, care se vinde cu 500 de lei/bucată, nu va fi niciodată fabricat la fel ca unul ce costă 150 de lei/bucată. Vorbim de materiale mult mai dezvoltate, mai rezistente în timp, un design al profilului gândit de specialiști şi ingineri, ani şi ani de studii şi testări, o linie de asamblare şi verificare de ultimă oră şi așa mai departe. Nu degeaba un pneu de aceleaşi dimensiuni poate  chiar şi de 2 ori mai mult decât unul fabricat de o companie necunoscută”, explică managerul Pneunet.ro. 
  10. Tot ce contează la un cauciuc de iarnă este sa aibă cât mai multă "carne, profil”. “Este corectă doar partea cu "cât mai multă carne", dar atât. Pentru că nu doar profilul rămas este important. Degeaba îți cumperi niște anvelopede de iarnă nerulate, care au încă toți martorii de uzură intacți, dacă anvelopă a fost depozitată incorect și a îmbătrânit cauciucul sau sunt crăpături în pereții laterali. Nu doar adâncimea profilului contează la o anvelopă, ci și data de fabricație (DOT-ul), care nu trebuie să fie mai vechi de 5 ani. Niciodată să nu fii atras de un pneu care pare nou, deoarece are profilul mare, pentru că se pot ascunde alte surprize neplăcute. Chiar și la anvelopele noi, sigilate, vândute în diverse locuri, ne putem trezi cu "vechituri". Adică pneuri nerulate, dar care au zăcut mult în depozite și se vând acum la prețuri reduse fiind îmbătrânite”, explică Nicu Avram.
Accident cu două autocamioane pe un drum național din Olt. Un șofer a rămas încarcerat
Accident rutier în Agigea. Șase mașini sunt implicate
Premieră pe piața auto din România! Cea mai scumpă mașină din lume, vândută în țara noastră
Top cele mai rapide maşini noi din România până în 30.000 de euro
Care sunt cele două luni ale anului în care scad prețurile mașinilor noi. Nu rata ocazia!
10 lucruri cărora nu le dăm importanță, dar care ne strică maşina
ADEVĂRUL cumplit despre Mădălina Manole a ieșit la iveală! Tatăl ei a recunoscut...
Doliu imens in showbiz! "Organele ei au cedat. A murit azi la 1:45"
Filmare bombă cu Brigitte Năstase. După pozele cu ea goală...
Andreea Raicu, secretul siluetei! Ce face sa se mentina supla si frumoasa. Azi implineste 41 de ani si....
EXCLUSIV / Stenograme incendiare! Cât costă să ai parte de un show erotic la care să participe vedete care apar mereu la tv!
Nepoţii lui Traian Băsescu au toată familia la picioare
Horoscop zilnic 18 iulie 2018: Berbecii sunt inspiraţi în tot ceea ce fac
GALERIE FOTO A renunțat TOTAL la haine! Profesoara de fitness votată cea mai hot apariție a verii
Horoscop 18 iulie 2018. Bani, dragoste furată și un secret șocant
Veste BOMBA! Fiica lui Oreste este INSARCINATA! Cine este tatal copilului
Vacanta de cosmar! Tanara a facut o descoperire socanta in camera de hotel pentru care platea o avere. A sunat de urgenta la Politie. Ce a patit VIDEO
Detalii urâte şi mai puţin ştiute despre Kolinda Kitarovic. FOTO | Cum s-a pozat în timpul unei vizite în Canada
Mircea Badea, despre întâlnirea Iohannnis-Dăncilă: ”Aș lua-o la fugă pe câmp fluturând stegulețe galbene”
Un elicopter militar s-a prăbușit: 5 persoane și-au pierdut viața
Casă oferită gratis, la Satu Mare, plus 5 hectare de teren. Proprietarii caută o familie nevoiaşă
Trump încearcă să calmeze furtuna politică după summitul cu Putin
Anunț la matrimoniale dat de un bătrân de 85 de ani din Vaslui. Averea pe care o va primi viitoarea parteneră
A fost protest în fața Primăriei Bacău. Orașul nu are apă de patru zile
Tornadă de foc, filmată pe marginea unui râu. Oamenii au rămas fără cuvinte - VIDEO
Horoscop 18 iulie. Taurii termină proiecte importante, Racii se relaxează
Avem o țară frumoasă, cum ajungem la ea? Fără drumuri către minunile naturii din România
Aceste trucuri te ajută să nu te îngrași în vacanță. Află și tu!
Ce a găsit o echipă de astronomi în jurul giganticei planete gazoase Jupiter
Descoperire macabră lângă un bloc din Onești. Un bărbat a fost găsit mort
Un câine din România care „se crede cangur“ a ajuns vedetă în presa străină
Caz șocant în Botoșani. Un bărbat a încercat să își taie un neg de pe gât cu flexul. Omul a ajuns de urgență la spital
Atenție, şoferi! Trafic deviat pe Autostrada Soarelui. S-au desprins dale din carosabil
Home Actualitate Politică Externe Economic Sport Life Timp liber High Tech Bizar Show Opinii