Antena 3 CNN Actualitate Locale Traseul feroviar care revine în România, după aproape 20 de ani

Traseul feroviar care revine în România, după aproape 20 de ani

CFR Infrastructură anunţă finalizarea în proporţie de 80% a unui traseu feroviar mult aşteptat.

Traseul feroviar care revine în România, după aproape 20 de ani
Sursa foto: CFR Infrastructura/ Facebook
de Redacția Antena 3 CNN    |    19 Oct 2023   •   07:00

Podul vechi de la Grădiştea s-a prăbușit în 2005 și de atunci trenurile circulă ocolit, pe la Videle. În prezent, stadiul fizic de execuție a lucrărilor între Vidra și Comana este 80%.

"Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiştea, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu nord frontieră au ajuns la un stadiu fizic de 80%.

Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord - Grădiștea - Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe noul pod feroviar de la Grădiştea", transmite CFR Infrastructură.

Între Vidra și Comana, traseul căii ferate, în lungime de 12,02 km, va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București, 10 podețe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici și două clădiri noi pentru publicul călător - PO GRĂDIȘTEA și Hm COMANA, compartimentate cu spații interioare moderne - săli de așteptare, grupuri sanitare, case de bilete -, dar și peroane cu lungimi cuprinse între 150 m și 250 m și lățimea de 3 metri, scări, rampe și refugii, inclusiv facilități de acces pentru persoanele cu dizabilități.

Citeşte şi: Orașul din România unde circulă prima locomotivă hibrid construită în țara noastră: Poate tracta trenuri lungi de 600 de metri

×
Parteneri
Stradă surpată şi în Cluj-Napoca Traficul este restricționat
x close