Antena 3 CNN Actualitate Locale Traseul magistralei M4 de metrou din sudul Bucureștiului: va cuprinde 13 stații, pe o distanță de 12 kilometri

Traseul magistralei M4 de metrou din sudul Bucureștiului: va cuprinde 13 stații, pe o distanță de 12 kilometri

Autoritățile locale din București au anunțat, miercuri, scoaterea la licitație a construirii unei noi magistrale de metrou în sudul Bucureștiului.

Traseul magistralei M4 de metrou din sudul Bucureștiului: va cuprinde 13 stații, pe o distanță de 12 kilometri
Sursa foto: Facebook/ Metrorex
de Mia Lungu    |    15 Noi 2023   •   18:06

"În relația deosebită cu Metrorex, marcăm un alt moment important, în următoarele săptămâni vom ridica în SICAP, tot într-un proiect de parteneriat, tot împreună cu Consiliul Județean Ilfov, în parteneriat cu Primăria Sectorului 5 și, bineînțeles, sub conducerea Metrorex, proiectul Magistralei M4 de metrou, Gara de Nord – Gara Progresul", a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, cu ocazia inaugurării noii stații de metrou Tudor Arghezi.

Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construite, plus stația Gara de Nord 2 existentă.Magistrala trece pe teritoriul a trei sectoare din București, 1, 5 și 4 (în succesiune), plus comuna Jilava.

Metroul va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, trece prin fața Hotelului Merriott, calea 13 Septembrie, bulevardul Tudor Vladimirescu, șoseaua Viilor, Eroii Revoluției, șoseaua Giurgiului, la intersecția cu strada Bercenarului urmează strada care duce la Gara Progresul și ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul.

  • Stația Gara de NordStația Știrbei Vodă (la intersecția dintre strada Berzei și strada Știrbei Vodă)
  • Stația Bogdan Petriceicu Hașdeu (lângă Facultatea de Drept)
  • Stația Uranus (în apropierea Grand Hotel Marriott)
  • Stația George Rozorea (în Piața Dr. Jose Rizal, la intersecția Șoselei Panduri cu Calea 13 Septembrie)
  • Stația Chirigiu (în Piața Chirigiu)
  • Stația Filaret (în apropierea autogării)
  • Stația Eroii Revoluției 2
  • Stația George Bacovia
  • Stația Toporași
  • Stația Nicolae Cajal
  • Stația Luică
  • Stația Giurgiului
  • Stația Progresul

Traseul exact al viitoarei secțiuni din Magistrala 4 de metrou

Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei (1,5 miliarde de euro), fără TVA.

Inițial, proiectul a fost prevăzut cu o finanțare de aproximativ 300 de milioane de euro din Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR), dar pentru ca lucrările să fie eligibile ar fi trebuit terminate până cel târziu în 2026.

Din cauza întârzierilor repetate, ministrul Grindeanu a anunțat în august 2022 scoaterea proiectului din lista pentru PNRR și includerea pentru finanțare în POT (Programul Operațional Transport 2021-2027). Dacă autoritățile vor reuși să desemneze un constructor până la mijlocul anului 2024, ar exista șanse teoretice ca noua linie de metrou să fie finalizată în 2027.

Reprezentanţii Metrorex spuneau în urmă cu 10 ani că, odată cu finalizarea Magistralei 4 şi conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de o diametrală de metrou pe axa Nord-Sud în lungime de circa 33 de kilometri şi 28 de stații cu puncte intermodale de transport.

×
Subiecte în articol: traseu magistrala M4 metrou București statii
Parteneri
Sondajul de ultim moment pentru Primăria Capitalei
x close